Easter egg tree – 1st grade

The tradition in Germany to decorate the branches of trees with eggs for Easter is centuries old. The egg is an ancient symbol of life all over the world.

For this reason, the students from the 1st grade decorated some eggs made with paper and prepared this tree for Easter practicing their second language. They applied their knowledge about colors mixing, different kinds of line and they had lots of fun! Aren’t they beautiful eggs?

A tradição na Alemanha de decorar os galhos das árvores com ovos para a Páscoa tem séculos. O ovo é um antigo símbolo da vida em todo o mundo.

Por isso, os alunos do 1º ano decoraram alguns ovos feitos com papel e prepararam esta árvore para a Páscoa praticando a sua segunda língua. Eles aplicaram seus conhecimentos sobre mistura de cores, diferentes tipos de linhas e se divertiram muito! Os ovos não ficaram lindos?